Potraviny, ktoré spomaľujú starnutie a nie len to

Potraviny, ktoré spomaľujú starnutie a nie len to

Potraviny, z ktorých pramení mladosť: Doprajte si ich a oklamte starnutie. Prečítajte si, ako niektoré potraviny vplývajú na vaše zdravie.

Recept na mladosť ani dlhovekosť zatiaľ bohužiaľ neexistuje. Existuje, ale mnoho potravín, ktoré majú aspoň čiastočný vplyv na oddialenie procesu starnutia, omladenie pokožky alebo zlepšujú funkcie mozgu. Tieto prostriedky pritom omladzujú naše telo len čiastočne. Omladiť svoje telo ale treba celkovo. A nie len omladiť, ale aj spomaliť starnutie. Udržať svoje telo fit môžete pravidelným pohybom a športovaním, ale aj výberom vhodných potravín.

Mlieko dodáva organizmu vitamín D, ktorý získavame zo slnečných lúčov

Naše telo vitamín D potrebuje v pravidelných dávkach. Najlepšie a najjednoduchšie ho človek získava zo slnka, no nie vždy (najmä v zime) máme možnosť si ho užiť aspoň desať minút. A práve preto sa odporúča mlieko, ktorého vitamín D zlepšuje zdravotný stav našich buniek. Navyše, spomaľuje proces starnutia a chráni nás pred chorobami súvisiacimi s vekom.

Čokoláda znižuje srdcové ochorenia

Nie všetky druhy čokolády sú zdravé, no tie správne môžu skutočne zlepšiť vaše zdravie. Kvalitné kakao je pre ľudské telo veľmi prospešné. Vedci mu pripisujú pozitívne účinky na zníženie krvného tlaku a kardiovaskulárnych ochorení. Čokoláda s vysokým podielom kakaa obsahuje aj antioxidantny, ktoré sú pre pleť viac ako prospešné.

Víno

Pokiaľ patríte medzi ľudí, ktorí obľubujú víno a radi si doprajú jeden pohárik denne, buďte radi. Kvalitné červené víno totiž spomaľuje starnutie. Môžu za to antioxidanty, ktoré organizmus chránia pred voľnými radikálmi, čím sa známky starnutia dostavia o niečo neskôr.





Fazuľa a šošovica

Fazuľa a šošovica patria medzi superpotraviny z viacerých dôvodov. Hlavne obsahujú veľa vlákniny, majú nízky glykemický index a podporujú zdravie pokožky. Nespôsobujú rapídne zvýšenie krvného cukru tak, ako je to pri mnohých iných zdrojoch sacharidov. Majú protizápalové účinky a vyznačujú sa pozitívnym pôsobením z hľadiska nápravy suchej, stuhnutej a vráskavej kože.

Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje skupinu zlúčenín – tzv. polyfenoly, ktoré majú silné antioxidačné účinky, bojujú proti voľným radikálom a pôsobia protizápalovo. Zelený čaj má tiež, vďaka zložke EGCG (epigalokatechingalát), schopnosť reaktivovať odumierajúce kožné bunky a odstraňovať rôzne kožné choroby.





Vajíčka

Vajíčka v obmedzenom množstve robia v našom tele zázraky. Obsahujú nie len vitamín A a E, ktoré sú dôležité pre naše srdce a oči, ale aj selén, vitamín D a bielkoviny. Tie sú potrebné pre naše vlasy, nechty, pokožku, ale dôležité aj pre náš mozog. Je dokázané, že vajíčka podporujú našu pamäť.

Černice

Rutín, potenciálne život zachraňujúci flavonoid (skupina antioxidantov), ktorý sa nachádza vo vysokom množstve práve v tomto chutnom ovocí, môže blokovať enzým spojený s tvorbou krvných zrazenín, čím sa znižuje riziko srdcového infarktu alebo mozgovej príhody, podľa štúdie ,,Harvard Medical School“ z roku 2012.

Červená paprika

Táto superzelenina posilňujúca imunitu obsahuje približne o 60% viac vitamínu C – ktorý spúšťa produkciu bielych krviniek, ktoré ničia baktérie a vírusy. Budete vyzerať mladšie: Štúdia v The American Journal of Clinical Nutrition zistila, že ľudia s diétou s vysokým obsahom vitamínu C boli menej náchylní na vrásky, pravdepodobne preto, že živina urýchľuje tvorbu kolagénu.

Zdieľaj článok

Pozri sa aj na ďalšie články

Nečakane vás zastihla bolesť zubov? Prečítajte si rady, ktoré vám môžu pomôcť

Určite ste aj vy už zažili ten nepríjemný pocit, keď vás znenazdajky zastihli bolesti zuba. Dokáže vám to nielen zhoršiť náladu, ale aj pokaziť úplne celý deň. Prečítajte si pár rád, ktoré vám môžu pomôcť.

Prečo by sme mali piť čistú vodu ?

Hlad je údajne prezlečený smäd. Pokiaľ teda držíte diétu alebo Vás jednoducho dobieha hlad, skúste vypiť jeden veľký pohár vody. Pozrite sa na dôvody, prečo by sme mali piť čistú vodu.

Sú sladké zemiaky zdravšie ako zemiaky?

Zaujímavú farbu dodávajú batátom zdraviu prospešné karotenoidy. Navyše sú zdrojom vlákniny, proteínov, vitamínov i minerálov. Energetická hodnota batátov je vyššia ako u klasických zemiakov.