Neviete, ako sa správne vyspať?

Neviete, ako sa správne vyspať?

Udržiavanie zdravých návykov spánku môže znamenať rozdiel medzi únavou a výdatným spánkom. Viete aký je optimálny čas spánku pre zachovanie krásy a dobrej nálady ?

Bez kvalitného nočného odpočinku nie sme schopní normálne žiť.

Pre dobrý odpočinok je potrebné chodiť spať a prebúdzať sa každý deň v rovnakom čase. Člen Ruskej spoločnosti somnológov Pavel Kudinov okomentoval objav britských vedcov o optimálnom trvaní spánku

Podľa odborníka britskí experti nič nové nezistili, pretože doba spánku osoby je naprogramovaná na genetickej úrovni: niekto potrebuje osem hodín spánku, niekto potrebuje viac. Zároveň Kudinov zdôraznil, že trvanie spánku nie je tak dôležité ako režim.

“Najzákladnejším bodom hygieny spánku je prebúdzanie sa v rovnakom čase. V tomto prípade si človek oddýchne a bude mať plnohodnotný zdravý spánok zachovávajúci krásu. Režim platí aj počas víkendov a sviatkov,” vysvetlil vedec.

Britský časopis The Mirror uviedol, že britskí vedci zistili optimálny čas spánku pre zachovanie krásy a dobrej nálady. Podľa ich štúdie je optimálnou dobou 9 hodín a 10 minút. V tomto prípade je najlepšie ísť do postele o 21:45 a vstávať o 6:55. Podľa vedcov, dodržiavanie tohto režimu pomôže zmierniť únavu aj stres.

Predtým vedci z Mníchovskej technickej univerzity zistili, že stres v práci a poruchy spánku zvyšujú približne trikrát riziko srdcovo cievneho úmrtia ľudí, ktorí trpia hypertenziou. Vedci počas 18 rokov sledovali život 1 959 ľudí, ktorí trpia hypertenziou vo veku 25 – 65 rokov. Ukázalo sa, že ľudia, ktorí mali stresujúcu prácu, umierali na srdcovo cievne choroby 1,6 krát častejšie. V prípade nedostatočného spánku sa toto riziko zvýšilo trikrát.

Spánok je pravidelný stav odpočinku, pozorovaný u všetkých druhov cicavcov, vtákov aj rýb.

Je charakterizovaný spomalením rytmu dýchania, tepu srdca, nižšou citlivosťou na vonkajšie podnety, zvýšenou mierou anabolizmu a zníženou mierou katabolizmu. Na rozdiel od bezvedomia, spánok sa považuje len za alterovaný stav vedomia a z veľkej miery ho ovplyvňujú hormóny, ako napr. melatonín.

Spánok zabezpečuje regeneráciu organizmu a jeho nedostatok môže spôsobiť celý rad zdravotných komplikácií.

Vedeli ste že?

Priemerný človek strávi spánkom tretinu svojho života.

Počas prvého roku života svojho dieťaťa stratia rodičia cca 400-700 hodín spánku.

Slepí ľudia môžu v snoch vidieť.

Slimáky môžu spať aj 3 roky vkuse a kone dokážu spať aj v stoji.

Pravidelné spanie menej ako 7-8 hodín denne znižuje priemernú dĺžku života a nedostatok spánku spôsobuje zvyšovanie hmotnosti, a to až kilo za týždeň.

Ukázalo sa, že ľudia, ktorí chodia často neskoro spávať, majú zlé sny častejšie ako tí, ktorí chodia spávať zavčasu.

Ľudia, ktorí spia viac ako 8 hodín denne, majú vyššie riziko cievnej mozgovej príhody v porovnaní s ľuďmi, ktorí spia 6 až 8 hodín. Vedci na to prišli pri sledovaní 10 000 ľudí vo veku od 42 do 81 rokov.

Deti do 3 rokov nemajú sny a taktiež človek, ktorý práve chrápe nesníva.

Zdieľaj článok

Pozri sa aj na ďalšie články

Video: Určite sa každému z vás stalo, že ste uviazli v zápche a po jej prejdení ste nezistili čo bolo jej dôvodom.

Prečo stojíme v zápchach? Pozrite sa na príčiny - je na nás, či s tým začneme niečo robiť

Viete, čo znamená obhrýzanie si nechtov?

S ohrýzaním si nechtov sa stretávame jak u detí, ako aj u dospelých. Možno ste nevedeli, že nechty si ohrýza aj Elijah Wood, Robbie Williams, Britney Spears, Phil Collins a veľa ďalších celebrít. Je to nervozitou ? Tento zlozvyk má aj iné príčiny.

Potraviny, ktoré spomaľujú starnutie a nie len to

Potraviny, z ktorých pramení mladosť: Doprajte si ich a oklamte starnutie. Prečítajte si, ako niektoré potraviny vplývajú na vaše zdravie.