Cukor: Príznaky, ktoré Vás zastihnú pri jeho nadmernej konzumácii

Cukor: Príznaky, ktoré Vás zastihnú pri jeho nadmernej konzumácii

Cukor a sladkosti sú lahodné, no netreba to s nimi preháňať. Keď už teda sladiť, tak s mierou a zdravším spôsobom. Vhodnejšími variantmi je hnedý trstinový cukor, trstinová melasa.

Cukor v podobe glukózy je pre fungovanie ľudského tela nevyhnutný. Spolu s tukmi je totiž jedným z hlavných zdrojov energie pre náš organizmus.

Mnohí odborníci sa zhodnú, že konzumácia cukru je hlavnou príčinou obezity aj mnohých iných chronických ochorení.

Priemerný človek zje denne okolo 22 lyžičiek cukru denne, čo vysoko prekračuje odporúčané denné množstvo.

Cukor dnes nájdeme všade a preto je veľmi ťažké obmedziť jeho konzumáciu. Preto Vám prinášame zopár príznakov, ktoré Vám dá pocítiť vaše telo pri nadmernej konzumácii cukru.

Zubné kazy

Sladkosti podporujú tvorbu zubných kazov. Nespôsobuje to však cukor samotný, ale zvyšky jedla, ktoré na zuboch ostávajú. Ak sa zuby správne a poriadne nečistia, tieto zvyšky vytvárajú na zuboch povlak, ktorý skôr či neskôr vytvára práve zubný kaz. Rôzne sladkosti ako cukríky často ostávajú medzi zubami, kam s obyčajnou kefkou nedotiahneme. Práve toto urýchľuje proces vytvárania zubných kazov.

Prejedanie

Naše telo si s cukrom poradí raz - dva. Vieme ho spracovať veľmi rýchlo. To je dôvod, prečo nás sladkosti nedokážu zasýtiť. Výsledkom je, že čím viac jeme, tým väčší hlad máme. A prijímame tým viac kalórií. Vysoká hladina cukru zvyšuje produkciu inzulínu, ktorý ukladá prebytočný tuk do brucha.

Vysoká tolerancia cukru

Keď budete jesť každý deň veľa sladkostí, telo si zvykne na určitú úroveň cukru a tak mu nebude stačiť menšie množstvo ako predtým. Preto sa ti môže neskôr zdať, že jablko alebo iné ovocie nie je dostatočne sladké. Aj preto by ste mali znížiť spotrebu cukru, sladkej vody.

Pocit nafúknutia

Nadúvanie ako aj iné tráviace nepohodlie, môže byť spôsobené rôznymi potravinami. Medzi ne patrí aj cukor. Pretože nadúvanie je spojené s tým, čo jete. Ak sa cukry ťažko absorbujú v tenkom čreve, prechádzajú do hrubého čreva, kde sa cukor zvyčajne chová ako baktéria, ktorá spôsobuje plynatosť. Príliš veľa cukru tak môže spôsobiť zmätok v bruchu.

Cukor prekysľuje organizmus

Biely rafinovaný cukor nemá žiadnu výživovú hodnotu a jeho prehnaná konzumácia naopak vytláča zo stravy hodnotnejšie potraviny a odčerpáva vitamíny. Okrem iného spôsobuje i prekyslenie nášho organizmu.

Keď už teda sladiť, tak s mierou a zdravším spôsobom. Vhodnejšími variantmi je hnedý trstinový cukor, trstinová melasa, med alebo javorový sirup.

Samozrejme, sladkostí sa nemusíte vzdať úplne a vyhýbať sa im do konca života. Aj v tomto prípade platí všetko s mierou.

Zdieľaj článok

Pozri sa aj na ďalšie články

Video: Čo vzniklo, keď prerezala marshmallow ?

Stačí len pár rezov, či strihov a zrazu sa z cukríka stane ozajstná krásna a paktická dekorácia. Pozrite sa na pár inšpirácií v tomto videu.

Ako nezaspať za volantom

Čo robiť aby ste nespôsobili dopravnú nehodu kvôli mikrospánku? Nie nadarmo sa hovorí, že najhorší vodiči sú ľudia zo zlou životosprávou. Existuje niekoľko trikov, ktoré vám môžu pomôcť.

Vďaka tomuto jednoduchému testu budete vedieť rozoznať falošný med od toho pravého

Dôležité je, aby sme vedeli, aký med si kupujeme. Nenechajte sa zmiasť cenou a vždy sa usilujte o najlepšiu kvalitu.